Matuška, Velkorybnický Hastrman nebo Malý Rohovec - to nejsou pohádkové postavy, ale názvy piv z malých pivovarů, které se čím dál víc v restauracích prosazují. Zákazníkům chutnají a provozovatelům hospod pomáhají odlišit se od konkurence. „Zatímco dřív byla na tři ulice jedna hospoda, dnes jsou v jedné ulici tři. A tím pádem mají mezi sebou velmi tvrdý konkurenční boj a snaží se nalákat zákazníky,“ vysvětluje ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven Jan Veselý.
Hospodští tak často například vedle zavedené značky nabízí i méně známá piva a třeba po měsíci jejich nabídku obměňují. „Zákazník tak pořád chodí do té samé hospody, ale může vyzkoušet různá piva, která by předtím vůbec nepotkal,“ popisuje Veselý.

Reportáž Jakuba Linky
Ale ani s velkými značkami to není zas tak hrozné. Například druhý největší pivovar světa SABMiller, pod který patří Pilsner Urquell, Gambrinus, Velkopopovický Kozel a Radegast, oznámil, že mu za devět měsíců uplynulého roku vzrostly prodeje o dvě procenta.