Slováci jdou do boje o lepší postavení na trhu s plynem

Praha - Plynárenská společnost SPP CZ chce posílit svoji pozici na českém trhu. Během následujících pěti let plánuje zvýšit objem prodeje skoro o polovinu, na zhruba miliardu kubíků plynu ročně. Kromě velkých podniků zacílí nově i na malé a střední odběratele. Domácnosti se ale zatím nového hráče nedočkají. Ambice plynárenské slovenské SPP do roku 2017 jsou velké - podle odborníků je ale cíl společnosti jen těžko splnitelný.

„Trh je nasycený, konkurence je obrovská a tak ambiciózní plány, to by skutečně vyžadovalo novou marketingovou strategii, výhodné ceny, a podobně,“ řekl Vladimír Štěpán, analytik ENA. Pro firmu budou klíčové především nové smlouvy na dodávky zemního plynu pro ocelárnu Evraz Vítkovice nebo skupinu Energie AG Teplo. Podle analytika Jana Procházky SPP sází na to, že se budou budovat paroplynové elektrárny.

Kromě toho začne SPP nově nabízet své služby i malým a středním odběratelům. „Tam si slibujeme dost významný podíl, ale nemluvíme o stovkách milionů kubíků,“ podotkl Roman Baláž, ředitel segmentu trhu velkých zákazníků, SPP CZ.

Reportáž Lucie Müllerové (zdroj: ČT24)

Eva Grmolenská, ředitelka segmenu trhu středních a malých zákazníků:

„V segmentu bychom chtěli nakontrahovat a také udržet pětiprocentní tržní podíl v následujících dvou nebo třech letech.“


Tato oblast je podle odborníků velmi otevřená. Těžkým soupeřem by ale pro SPP mohli být někteří malí obchodníci, kteří zákazníkům často dodávají nejen plyn, ale i elektřinu. Významným hráčem na trhu s elektřinou i plynem je skupina ČEZ.