Ford nabírá síly, na mušce má jihovýchodní Asii

Bankok – Skoro každé druhé auto, které se v jihovýchodní Asii prodá, je dnes toyota. Každé páté isuzu. Nové fordy se na ulicích objevují jen zřídka. Americká automobilka nemá na zdejším trhu ani dvouprocentní podíl. To se ale začíná měnit. Ford chce výrazně vylepšit svou pozici na trzích v jihovýchodní Asii, které ovládá japonská konkurence. V posledních letech proto americká automobilka v regionu investovala miliony dolarů a další projekty chystá.

„Jen za první dva měsíce tohohle roku vzrostly naše tržby meziročně o 175 procent. A to je jen začátek. V příštích pěti letech tu chceme představit osm úplně nových vozů,“ nešetří optimismem šéf Fordu pro státy ASEAN Peter Fleet.

Jako základnu pro další rozvoj si Ford vybral Thajsko. V regionu má totiž největší automobilový trh. Zájem mají Thajci hlavně o pick-upy, které tu Ford také vyrábí. „V Thajsku jsme už investovali skoro dvě a půl miliardy dolarů. Minulý rok jsme rozhodli, že dalších 450 milionů dáme na novou továrnu. Plány v této oblasti myslíme velmi vážně,“ zdůrazňuje Peter Fleet.

Po propadu tržeb během finanční krize se Fordu začalo znovu dařit. Se ziskem devět miliard dolarů byl rok 2010 pro automobilku nejlepší v posledním desetiletí. Analytici ale čekali ještě víc. Zklamaly je hlavně výsledky z Evropy a Severní Ameriky.