Reklamy se opět plní tvářemi celebrit

Hollywood – Svět reklamy se opět zaplnil americkými celebritami. Známé tváře se do marketingu vrátily s hospodářským oživením. Recese v uplynulých letech totiž některým společnostem znemožnila velké marketingové investice. To se ale změnilo. Třeba už na letošní Grammy hrála známá tvář hned v každé čtvrté reklamě.

Přestože se v poslední době ukazuje, že to není zas až tak jednoduché, společnosti po celém světě opět loví mezi známými tvářemi ve velkém. Nic se totiž neprodává tak dobře jako celebrita. Návrat celebrit do reklamy potvrdilo i předávání Oskarů. Počet reklam se známou tváří se zvýšil o pět set procent.

Celebrita si musí s produktem dobře sednout

Reportáž Jany Horké (zdroj: ČT24)

„Být v reklamě bylo v minulosti bráno jako stigma. Známé tváře proto často točily šoty v Japonsku. V posledních letech se to ale změnilo,“ tvrdí editor Ad Age Group Brian Steinbeg. Když to přestalo platit, reklamní business zbrzdila krize. „Značky a Hollywood se po recesi opět vrátily do jedné postele,“ dodává viceprezident GreenLight David Reeder.

Loni svět na získávání celebrit pro reklamu investoval zhruba 900 miliard korun. Jednou z těch nejúspěšnějších bylo nasazení televizní moderátorky Oprah Winfreyové do kampaně pro jednu americkou pojišťovnu. Jako úspěšné hodnotí marketingoví odborníci také spojení zpěváka Justina Timberlaka s McDonald´s. „Záleží na provedení reklamy a na tom, jak se celebrita pro daný výrobek hodí. Pokud se tyto věci dobře spojí, je to pro spot velkou přidanou hodnotou,“ vysvětluje ředitel Translation Steve Stoute.

Z dobré reklamy se občas stane noční můra  

Editor Ad Age Group Brian Steinbeg:

„Někdy ale celebrity udělají něco špatného nebo přímo nechutného. Potom musíte reklamu stáhnout. Děje se to častěji, než si možná myslíte.“

Záměr se například nevydařil výrobci žvýkaček Wrigley. Před dvěma lety byl tváří jeho kampaně zpěvák Chris Brown. Ten byl ale obviněn z napadení své přítelkyně, zpěvačky Rihanny. Firma reklamu ihned stáhla a spolupráci s Brownem musela ukončit. Podobně dopadla reklama se světoznámým golfistou Tigerem Woodsem.