Čistka mezi slevovými portály - za rok jich skončilo přes sto

Praha – Slevových portálů pod tlakem konkurence ubývá. Zatímco loni, kdy slevová horečka v Česku začala, jich bylo přes 350, nyní na českém internetu funguje už jen kolem 240 slevových serverů. Podle odborníků přispěla k čistce na trhu změna ve spotřebitelském chování zákazníků. Klienti se obávají také rizik, která mohou být s hromadným nakupováním spojena. Sami provozovatelé portálů se proto nyní snaží bezpečnost zvýšit. Velcí hráči plánují například vytvoření černé listiny dodavatelů, kteří nedodržují podmínky.

„Trend úbytku serverů je poměrně rychlý. V krátké době se český trh konsoliduje na jednotky serverů,“ upozornil odborník na IT Jan Lodl. Fenoménu hromadného nakupování ale přesto hrana nezvoní. „My se nedomníváme, že je to trendová záležitost. Myslíme si, že trh půjde neustále nahoru,“ míní projektový ředitel srovnávacího portálu Skrz.cz Petr Kováčik.

Podle Lodla stojí za úbytkem slevových portálů změna v chování spotřebitelů. Stále více lidí si také stěžuje na problémy s uplatněním voucheru. „Nejčastější stížnosti jsou problémy s rezervací, v restauraci přístup k zákazníkovi se slevovým kupónem není úplně totožný,“ uvedl marketingový ředitel portálu Zapakatel.cz Tomáš Carda. „Jedno procento všech slev může být potenciálně rizikové,“ dodal.

Budoucnost slevových portálů tématem Ekonomiky ČT24 (zdroj: ČT24)

Nespolehliví dodavatelé budou na černé listině

Velcí hráči na trhu slevových portálů se rozhodli na problémy reagovat. Vznikne černá listina nespolehlivých dodavatelů. „Šanci na dlouhodobý úspěch budou mít pouze slevové servery, které nabídnou zákazníkům více služeb. Například garanci spokojenosti, okamžitou zákaznickou podporu, věrnostní program nebo třeba uživatelské recenze,“ řekl k tomu ředitel serveru Slevomat.cz Tomáš Čupr.

Podle průzkumu agentury Ipsos Tambor využívá nyní slevové portály 49 procent dospělých Čechů. K nejčastějším klientům patří mladí lidé ve věku 18 až 24 let se středoškolským nebo vysokoškolským vzděláním. Z hlediska měsíčních příjmů se pak řadí spíše k průměru.

Nejčastěji si lidé pořizují vouchery do restaurací a kaváren, na kosmetiku či na sportovní aktivity a masáže. Počátkem léta rostl také prodej voucherů na cestování a pobyty u moře.