Facebook vydělal díky reklamě dvojnásobek

San Francisco – Příjmy sociální sítě Facebook se v pololetí díky zájmu o reklamu téměř zdvojnásobily na 1,6 miliardy dolarů (27,8 miliardy korun). Čistý zisk činil téměř 500 milionů dolarů. Uvedla to dnes agentura Reuters s odvoláním na dobře informovaný zdroj. Firma odmítla zprávu komentovat. Facebook jako soukromá firma totiž nemá povinnost oficiálně zveřejňovat své výsledky hospodaření a ani tak nečiní. Silné výsledky hospodaření přichází v době, kdy se spekuluje, že Facebook by mohl v roce 2012 vstoupit na burzu. Investoři ohodnocují společnost na téměř 80 miliard dolarů.

Facebook má více než 750 milionů uživatelů a je jednou z nejnavštěvovanějších internetových stránek. Lidé tráví na stránkách firmy každý měsíc hodiny sdílením fotografií, videa a debatováním s přáteli. Podle dostupných informací Facebook za devět měsíců loňského roku vykázal zisk 355 milionů dolarů a příjmy činily 1,2 miliardy dolarů. Zdroj údaje o zisku za loňské první pololetí neposkytl. 

Oblíbenost Facebooku mezi spotřebiteli a inzerenty zvýšila tlak na zavedené internetové společnosti jako Yahoo. Ta dnes propustila generální ředitelku Carol Bartzovou, protože se jí nepodařilo společnost oživit. 

Facebook
Zdroj: ČT24

Konkurence na trhu sociálních sítí však roste. Vyhledávač Google spustil v červnu provoz konkurenční sociální sítě Google+, která přilákala za první dva týdny více než deset milionů uživatelů. Google se snaží zvýšit zájem o svoji síť nabídkou her.