Bajaj, největší výrobce tříkolek na světě, se dal na výrobu aut a doufá, že řada jeho zákazníků vymění řídítka za volant. Nový model RE60 má 200 kubíků, 20 koní a maximální rychlost 70 kilometrů v hodině.
Radžív Bajaj, ředitel Bajaj Auto
„Doufám, že víte, že tříkolka byla indickou ikonou. Skromně věřím, že v jistém smyslu může být toto mezinárodní ikonou.“
Hlavním konkurentem Bajaje bude Tata Nano, která na stejném místě slavila premiéru před čtyřmi lety. I přes minimální rozměry i výbavu ale na rozdíl od čínských limuzín prošla evropskými crashtesty. Indický automobilový trh roste každoročně o více než třetinu. Zatímco v roce 2010 se tam prodaly dva miliony aut, koncem desetiletí to má být už devět milionů.

Indický autosalon tématem Ekonomiky ČT24
Indický autosalon tématem Ekonomiky ČT24
0601
Reportáž Jana Hreňa
Indové navíc nechtějí zaujmout jen superlevnými auty, v Dillí ukázali svůj první supersport DC Avanti. Rádi by tak potrápili i Ferrari nebo Porsche, a to cenou strartující v přepočtu za necelý 1,25 milionu. „Posílá velmi jasnou zprávu – pokud věříte, že vaše tělo funguje stejně a srdce bije stejně jako německé nebo evropské, proč by se Indie nemohla pokusit postavit celosvětově konkurenceschopný vůz?“ myslí si designér DC Avanti Dilip Chhabria.
V Dillí dnes nechybí prakticky žádný výrobce, včetně těch luxusních. Ford si Indii dokonce vybral jako místo pro světovou premiéru modelu EcoSport, který má nahradit i v Česku oblíbený Fusion. „Asi 70 procent našeho růstu připadá na asijsko–pacifický region. Čína a Indie jsou tam samozřejmě největšími hráči,“ dodává prezident firmy Ford India Michael Boneham.