„I bez mediálních agentur jsme při individuálních jednáních s vydavatelstvími dosáhli velmi příznivých cen,“ poznamenal Osúch. Cílem podle něj bylo především zveřejnit užitečné přehledy a vysvětlující tabulky a „nikoli utrácet desítky či stovky milionů za nákladné reklamní kampaně a pouhá 'reklamní gesta na vládu.'“
V lednu má být prostřednictvím příloh veřejnost seznámena se sociální reformou, na únor je plánována podobná kampaň seznamující s reformou zdravotní. Úřad vlády má také specializované webové stránky www.reforma.cz, které se zabývají změnami v důchodové, sociální, zdravotnické a daňové oblasti. Každá reformní stránka také obsahuje modelové situace, citace premiéra, ministrů a ekonomů k jednotlivým změnám a část zaměřenou na odborné informace o reformách.
Přílohy, na jejichž obsahu pracovali zaměstnanci úřadu vlády a odborníci z ministerstva práce a sociálních věcí, existují ve třech grafických verzích, které odpovídají cílovým skupinám jednotlivých médií. Dnes se objevily v Mladé frontě Dnes (MfD) a v deníku Blesk.
Peníze na kampaň jsou podle Osúcha z rozpočtu tiskového odboru úřadu vlády, vázané na „propagaci vládní činnosti“, které nebyly spotřebovány v letech 2010 a 2011. Příslušné smlouvy s jednotlivými médii jsou zveřejněny na webu úřadu vlády.
„Nyní, kdy především změny v sociální a zdravotní oblasti začínají platit, je třeba o jejich dopadech důkladně informovat veřejnost,“ vysvětlil mluvčí smysl objednaných tematických příloh. Podle neoficiálních informací zvažovali zaměstnanci úřadu vlády, že kampaň zahájí už v loňském roce; start však byl posunut i vzhledem k tomu, že reformy samotné byly schváleny po vrácení Senátem až na konci roku.