Praha - Výnosy z mýta nerostou tolik, jak se čekalo. V lednu i přes 25procentní zdražení vyneslo 690 milionů korun, což je jen o deset procent více než minulý rok. Ještě loni v lednu to samé zvýšení přineslo růst výnosů téměř o 50 procent. Příčinou letošního horšího výsledku jsou nákupy dopravců, kteří se soustředili na ekologické vozy třídy euro 5, u kterých se sazby nezvyšovaly.
Mýto za leden nerostlo tolik, jak si stát přál
Největší exportér Škoda Auto v části ledna vůbec nevozil auta, to se týká i kolínské TPCA, která vyráběla méně, a Peugeotu z Trnavy. Šetří se i tím, že dopravci náklad raději rozdělí a převezou na menších autech. Vliv má i nižší počet zakázek, s čímž souvisí i důraz na nákladovou efektivnost.
„Začátek roku, hlavně leden i únor, patří ke slabším měsícům, tam se na tom ještě výrazně může projevit třeba sněhová pokrývka nebo vůbec obtíže ve sjízdnosti silnic,“ říká David Šimoník, mluvčí společnosti Mýto.cz.
Výběr mýta v lednu (zdroj: ČT24)
I přes slabší leden ale ministerstvo dopravy stále počítá s tím, že by letos mělo na mýtu vybrat kolem devíti miliard korun. Tedy zhruba o miliardu víc než loni.