Slevové servery slučováním bojují proti nekalé konkurenci

Praha - Na začátku byl server, který přes internet lidem prodával například masáže nebo kadeřnické služby s velkou slevou. Netrvalo dlouho a během dvou let Čechy naplno zasáhla slevová nákupní horečka v těchto takzvaných slevových portálech. V těch se nyní točí několik miliard korun ročně. Větší on-line prodejci se proto začali chovat jako cestovní kanceláře. Vsázejí na záruku pojišťoven, a postupně se spojují, aby přežili.

Slevové portály vyrážejí do boje proti podvodníkům. Šest konkurenčních firem se slevovými kupony nyní založilo Asociaci portálů hromadného nakupování. Chtějí tím docílit, aby spotřebitel věděl předem, že jedná s poctivým subjektem. Sdružení chce ale také předcházet situacím, kdy firma zkrachuje a z výhodného voucheru se ve vteřině stane bezcenný kus papíru. 

Hlavní podmínkou pro vstup do asociace je tak mimo jiné pojištění. Nemůže se totiž pak stát, že například zákazník má nárok na ochutnávku třiceti druhů piva a nakonec se dočká arogantní obsluhy a místo třiceti piv jen tří. „Zákazník ve chvíli, kdy si koupí voucher, tak má stoprocentní jistotu, že pokud ta služba nebude na té úrovni, na které má být, tak pojišťovna vyplácí plnou hodnotu toho voucheru,“ popisuje mluvčí Asociace portálů hromadného nakupování David Antić.

Slevový server
Zdroj: ČT24

Je tu však i další důvod ke spojování, kterým je obrana před kritikou ze strany hotelů a restaurací. Hoteliéři jsou totiž rozčarovaní a tvrdí, že udržet kvalitu a zároveň zisk při spolupráci se slevovými servery je téměř nemožné. Slevové portály vyvolaly v lidech dojem, že kdo nekupuje levně, je hlupák. Klienti slevových serverů méně utrácejí a do kvalitních zařízení se nevrací, konstatuje ředitel hotelu Augustiniánský dům v Luhačovicích Roman Taťák. 

Asociace má také v plánu na svých webových stránkách v budoucnu zveřejňovat i takzvaný blacklist, tedy seznam společností, které mají dlouhodobě problémy a zákazníci by si na ně měli dát pozor.