Slevové portály jsou stále v kurzu

Praha - Češi ve velkém nakupují na slevových serverech. Od začátku roku takto utratili víc než miliardu korun. A to hlavně za jídlo a dovolenou. Do Vánoc by to ale mělo být skoro třikrát víc. Ve slevách se začíná prodávat mnohem víc věcí včetně luxusní módy.

Levná dovolená je jen zlomek toho, co všechno se dá na desítkách slevových serverů pořídit. Nejpopulárnější jsou ale stále večeře v luxusních restauracích a prodloužené víkendy. Nejčastější sleva se pohybuje kolem padesáti procent.

„Služby budou hlavní, ale my se soustředíme samozřejmě na módu a zboží, kde vidíme potenciál i ze strany zákazníků,“ říká Jana Havranová, marketingová manažerka portálu Slevomat.cz.

Na výhodných serverech se dá koupit třeba i přezutí pneumatik. Objevují se ale i obchodníci, kteří šidí. Problémy jsou hlavně v restauracích, kde si lidé stěžují na kvalitu jídla, obsluhy nebo třeba i vyšší než slibované ceny. Letos Češi utratí za slevové kupóny přibližně tři miliardy korun.

Velké servery své zákazníky varují, systémové řešení ale nemají, nabízejí jen rady. „Pokud spokojenost předchozích zákazníků přesáhne osmdesát procent, tak se nemají čeho obávat,“ tvrdí Tomáš Carba, marketingový ředitel serveru Zapakatel.cz.

Slevová scéna se ale rychle čistí. Ještě loni bylo na českém internetu víc než 250 slevových serverů. Do letošního roku jich přežila jen zhruba polovina.

Reportáž Zuzany Luňákové (zdroj: ČT24)