Homeoffice se dere do popředí firemních benefitů

Praha - Příspěvky na jídlo, finanční bonusy, služební telefon nebo týden dovolené navíc. To jsou nejčastější zaměstnanecké benefity v Česku. Novým trendem jsou ale výhody, které pracujícím rodičům umožňují skloubit kariéru a péči o děti, a také čím dál častější využívání takzvaného homeofficu.

Homeoffice se dere do popředí firemních benefitů. Přibližně každá pátá firma odměňuje své zaměstnance možností pracovat z domova. Týká se to hlavně těch profesí, u kterých není nutné být nepřetržitě na pracovišti. Například daňoví poradci, programátoři nebo novináři. „Zaměstnanec nemusí trávit čas dojížděním do zaměstnání, má klid na práci a je tím i motivovaný,“ říká marketingový ředitel firmy Sodexo Tomáš Kopřiva. 

Nově se poslední dobou zavádí i benefity, které zaměstnancům dovolují nevzdávat se kariéry i poté, co se jim narodí potomci. Proto se objevuje například zaměstnavatelem organizované hlídání dětí, případně příspěvky na chůvu nebo jesle. 

Ve vyspělých evropských státech je zkrácená pracovní doba například kvůli kojení nebo vyzvedávání dětí ze školy běžnou záležitostí. V Česku má podobné výhody zatím jen minimum zaměstnaných matek. 

Přestože společnosti přichází se stále novými typy odměn, mezi zaměstnanci zůstávají nejoblíbenější stravenky. Ty mají ale zatím nejasný osud. Jejich zachování je prozatím schváleno do konce roku 2013 a ministerstvo financí bojuje za zrušení jejich daňového zvýhodnění.

Práce z domova nebo hlídání dětí jsou ceněné benefity (zdroj: ČT24)