Toyota rozšíří své hybridní portfolio o dvě desítky modelů

Tokio - Japonská automobilka Toyota chce během příštích tří let přijít na trh s jednadvaceti modely hybridních automobilů. V příštích letech mají tvořit hlavní směr její zelené koncepce. Firma se totiž rozhodla omezit plány na výrobu elektrických vozů, trh na ně prý ještě není připraven. Toyota rovněž uvedla, že v letech 2013 až 2015 počítá s prodejem minimálně milionu hybridních automobilů ročně.

Před dvěma roky Toyota uváděla s velkou slávou do světa svůj elektrický minivůz eQ. Ten měl automobilce přinést revoluční průlom na trhu aut a prodeje v řádech tisíců ročně. Po dvou letech ale automobilka ubírá plyn a s elektromobily počítá jen ve stokusových limitovaných edicích.

Takeši Učiamada, místopředseda Toyoty

„Současné možnosti elektromobilů zatím nenaplňují potřeby běžných zákazníků, ať už jde o cenu, dojezd nebo rychlost nabíjení.“

Vytěžit co půjde chce naopak Toyota z know-how v oblasti hybridních aut. Tam je automobilka zatím jasnou světovou jedničkou. Od roku 1997, kdy představila svůj první hybrid Prius, už prodala přes čtyři miliony těchto typů aut. „Většina velkých světových automobilek už vyrábí hybridní auta, ale díky priusu má Toyota velký náskok. Prius znamená ve světě hybridů totéž co třeba transit ve světě dodávek,“ konstatuje šéfredaktor serveru Vybermiauto.cz Ondřej Běhal.

Toyota Prius
Zdroj: Toyota

V příštích letech hodlá tedy firma zaplavit trh hybridními motory, které kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický. Nabízet je bude u většiny svých typů a počínaje příštím rokem chce prodávat milion hybridů ročně.

Ondřej Běhal, šéfredaktor serveru Vybermiauto.cz

„Já to vidím jako reálný cíl. Lidé nejen v Evropě, ale i ve světě, si na tu hybridní technologii začínají zvykat a není to nic proti řidičům nepřátelské. Styl jízdy s normálním autem a hybridem se zas až tolik neliší.“

Nové ekologické modely mají firmě pomoci upevnit pozici světového výrobce číslo jedna. Na ní firma v letošním prvním čtvrtletí vystřídala americký koncern GM, když překonala ztráty z loňské přírodní katastrofy v Japonsku. 

Rozhovor s Ondřejem Běhalem (zdroj: ČT24)