Přední evropské aerolinie se potýkají se stejným problémem. Kontinentální lety ze středně velkých a menších měst jsou dlouhodobě prodělečné. Na dálkové linky s vysokým nákladem tak v současnosti musí spoléhat Air France, holandská KLM i zmiňovaná Lufthansa.
„Ty velké společnosti dlouho podceňovaly nízkonákladové dopravce. Nevnímaly je jako konkurenci, ale pouze jako další segment, který získává cestující z jiných druhů dopravy. Lowcostové společnosti se ale poměrně rychle etablovaly a zaujímají velkou část trhu,“ zmiňuje letecký publicista Tomáš Hampl.
Tomáš Hampl, Airways.cz:
„Každopádně velké evropské aerolinie musí na situaci na evropském trhu nějak reagovat. Pokud si chtějí udržet postavení v sekundárních městech, musí převzít něco z nízkonákladového konceptu, aby konkurovaly lowcostům jejich vlastními zbraněmi.“

Nový servis by měl v prvním roce svého působení přepravit 18 milionů cestujících. Lufthansa přepravuje kolem 106 milionů lidí ročně. Lufthansa si od restrukturalizace linek slibuje posílení ziskovosti a zlepšení pozice v konkurenčním boji s nízkonákladovými přepravci. Rozhodnutí o názvu nového servisu přijme společnost v následujících měsících.
Podobně na sílící konkurenci levných přepravců reagují i další tradiční evropské aerolinie. Francouzská Air France chce v rámci restrukturalizace evropských linek rozvíjet nízkonákladovou divizi Transavia.
Lufthansa v rámci úsporného programu plánuje v osobní přepravě ušetřit více než miliardu eur ročně. Před dvěma týdny se vedení firmy dohodlo s odborovým svazem palubního personálu na smírčím jednání, které přerušilo vlnu stávek letušek a stevardů za lepší mzdy a pracovní podmínky.
