Pepsi chce porazit v Africe oblíbenější Coca-Colu

Nairobi - Limonádový gigant Pepsi chce rozšířit svůj byznys v Africe. S pomocí nové výrobny v Keni chce firma na černém kontinentu do pěti let zdvojnásobit prodeje a rozšířit celosvětový souboj o zákazníky s Coca-Colou i do Afriky. Keňa do expanzních plánů firmy zapadá kvůli její strategické poloze a na africké poměry dobrému průmyslovému zázemí.

Nová továrna Pepsi stojí pár desítek kilometrů od keňské metropole Nairobi. Při plném provozu může produkovat 400 láhví za minutu, tedy skoro 600 tisíc denně. 

Pro Pepsi je to už čtvrtá továrna v Africe, kterou provozuje. Tu nejstarší v Nigerii koupila už před 52 lety, pak otevřela ještě výrobny v Ghaně nebo Tanzanii. Afrika má totiž v plánech firmy dostat velký prostor. 

Sladký nápoj – ilustrační foto
Zdroj: ISIFA/Sipa Press/Kristoffer Tripplaar

Šéf továrny v Keni Faysal El-Khalil:

„Keňa má rozvinutou průmyslovou a silniční infrastrukturu a taky dobrý vzdělávací systém. Takže má našlápnuto k tomu, aby ekonomicky rostla stejně rychle jako Indie nebo Čína.“

Už teď tu má Pepsi zhruba 300 milionů konzumentů. Chce ale víc. „Když mluvíte o Africe, mluvíte o miliardě spotřebitelů. Osm milionů lidí si naše produkty kupuje každý den. Pochopitelně se ale u toho nechceme zastavit. Máme ambiciózní plán, jak rozšířit náš byznys v Africe. Do pěti let chceme prodeje zdvojnásobit,“ poznamenal šéf továrny v Keni Faysal El-Khalil.

Podle analytiků se nyní afričtí spotřebitelé připojí ke zbytku světa a naplno zažijí přetahování o zákazníka mezi Pepsi a Coca-Colou, což dosud Afriku míjelo, protože slavnější Cola výrazně dominovala. Zákazníci by ale na tom měli jen vydělat. 

Pepsi se snaží prosadit v Africe (zdroj: ČT24)