Petr Zatloukal, ředitel České pošty
„Chceme si nejdříve ověřit, že to, co máme spočítané na papíře, bude fungovat i v praxi. Pokud se předpoklady potvrdí, začneme se této oblasti cíleně věnovat.“
Tímto krokem pošta reaguje na pokles listovních služeb. Snaží se profilovat i jako dodavatel informačních a komunikačních technologií, zejména pro státní správu. „Chceme být provozovatelem systému, na trhu se zajímáme o projekty založené na IT řešeních. Z tohoto pohledu není nutné rozlišovat, jestli jde o správu registrů, anebo radarů na měření rychlosti,“ vysvětlil Zatloukal. V delším časovém horizontu to znamená „zajímavý finanční efekt při minimálních nákladech“, dodal.
Jen v loňském roce hospodařila Česká pošta se ziskem zhruba 300 milionů korun. To je o 100 milionů více, než pro loňský rok plánovala, ale zhruba 120 milionů pod výsledkem roku 2011. Tržby se pohybovaly kolem 20 miliard. Státní podnik provozuje zhruba 3 200 poboček.