Pražskou Noc reklamožroutů si tradičně užili hlavně mladí diváci

Praha/Brno - Víte, jak dlouho trvá zhlédnout blok 300 reklamních spotů? Celkem 5 hodin, pět minut a 27 vteřin. Můžete si to vyzkoušet během Noci reklamožroutů – tradiční kulturní akci, která se koná každoročně i v České republice. Pražská show proběhla v pátek a přišlo na ni přes 1 800 návštěvníků. Kdo ji nestihl, má ještě šanci v brněnském vydání 29. března.

Noc reklamožroutů prezentuje ty nejlepší reklamní spoty z celého světa. Letos se do bloku dostalo 50 zemí a svoje zastoupení měla i Česká republika – i když jen jednou reklamou. To by se ale mohlo změnit. „V příštím ročníku bych v rámci celosvětového turné Noci reklamožroutů 2013 rád prezentoval více spotů z České republiky. Proto jsem ve spolupráci s Asociací českých reklamních agentur zaslal organizátorovi show Jean Marie Boursicotovi výběr spotů ze soutěže Zlatá pecka,“ konstatoval majitel pořádající společnosti Easy Picture David Horáček. 

Dostat se do výběru ale není jednoduché. Reklama musí zaujmout publikum tak, aby si ji lidé dlouho pamatovali. Většinou se proto prezentují právě ty, které už mají za sebou různé reklamní soutěže, nebo je rovnou vyhrály. Velká část z nich se snaží hrát na vtipnou notu nebo na moment překvapení. Jako právě zmíněná jediná česká reklama – na tuzemsko rozhodně netypická. Propagovala časopis pro homosexuály Lui.

Mezi ty známější patřila reklama na Young Director Award z roku 2010. Ta má, stejně jako další prezentované reklamy, hned několik verzí. Následující spot patří k těm nejoblíbenějším. To bylo znát i na pražském publiku. Spoty, které se líbily, totiž lidé oceňovali hned během promítání zvukem speciálního „tleskátka“.

Další reklamy zkrátka hrají na uměleckou notu. Nudná nemusí být ani reklama na lak na nehty.

Jedním z trvale nejoblíbenějších témat ve spotech jsou zvířata. Objevují se každý rok u reklam úspěšných i neúspěšných. Spoléhá se na ně i značka Cadbury, která na různých reklamních soutěžích pravidelně boduje. Jeden z novějších spotů z noci reklamožroutů je „pštrosí“ verze pro Jihoafrickou republiku.

Noc reklamožroutů ale ukázala i netypické asijské reklamy nebo speciální blok spotů z 60. let. Během show ale nejde jen o reklamy. Každoročně má doprovodný program. Letos se v Praze dostala ke slovu ochutnávka piva, DJ a dámy se mohly nechat namalovat a učesat. 

Noc reklamožroutů probíhá ve více než 135 městech 40 zemí světa. Každý rok se jí účastní přes 300 tisíc nadšenců. Zdaleka přitom nejde jen o odborníky reklamní branže. Těch byla na pražské show asi třetina ze všech návštěvníků. Zbytek jsou hlavně mladí příznivci mezi 20 a 30 lety.