Vybudování pražské Fashion Areny, která byla otevřena před šesti lety, stálo 1,6 miliardy korun. „Na tomto obchodě budeme rozhodně v zisku. Ale nebude takový, jaký jsme si na začátku projektu plánovali,“ přiznal HN Rostislav Novák, generální manažer dánské společnosti TK Development, která největší outletové centrum v Česku ze tří čtvrtin vlastní. Jméno kupce neuvedl, prý se jedná o zahraničního investora. Firma jej hledala asi dva roky.
Outletová centra nabízí možnost obohatit šatník a výrazně přitom ušetřit – celoročně lákají až na osmdesátiprocentní slevy. A právě s cílem pořídit si něco na sebe míří Češi do outletů nejčastěji. Kupují tam i sportovní vybavení. Naopak třeba levnější elektroniku ale v outletových centrech neseženete.
Mnohdy je ale výběr oblečení omezený. Můžou chybět třeba různé barevné varianty, které se v klasickém obchodě vyprodaly, nebo nejžádanější velikosti. Navíc outletovým centrům ubírají hlavně v době zimních a letních výprodejů zákazníky toužící po slevách běžné obchodní domy.
„I běžné prodejny dnes nabízejí tak vysoké slevy, že se tím mírně snižuje atraktivita outletových center. (…) Primární problém však není na ose centrum – zákazník, ale na ose developer – nájemce. Developeři těch projektů, které se nepovedly, prostě nedokázali poskládat koncept tak, aby mohl fungovat,“ domnívá se analytik společnosti Incoma Tomáš Drtina.
Návštěvy center s celoročně zlevněným značkovým zbožím sice rostou – řádově až o desítky procent – co se ale týče počtu outletových center, zaostává Česko za zeměmi západní Evropy i za sousedním Polskem. A projekty mají problémy.
Klasická outletová centra jsou v Česku zatím jen dvě – kromě již zmíněného v pražské části Štěrboholy také Freeport v Hatích u Znojma. Další dvě se však nepodařilo otevřít, exit 66 na Benešovsku dokonce ani dostavět.

Události o outletových centrech
Události o outletových centrech
15.08.2013 U