Obří sedany byly kdysi jednou z nejvýraznějších ikon Čínské lidové republiky. Teď se tamní vláda snaží vrátit tehdy luxusním vozům zašlou slávu. Na jaře se na trhu objevily nové modely. Mají být odlišné od těch západních, ale zároveň být stejně kvalitní a působit jako symbol rostoucí čínské ekonomiky.
„Obnovená výroba aut podpoří ekonomiku celé země. Nová auta můžou dokázat i to, že čínské výrobky umí být stejně kvalitní jako ty ze zahraničí, odkud většina aut v zemi pochází. Vypadají opravdu dobře,“ říká analytik IPSOS Klaus Paur.
Vzhled a původ vozů působí citově i na některé vlastence. Během první hodiny, co byl Red Flag vystaven pro veřejnost, si ho koupilo hned osm lidí. A na jeho oblíbenosti se shodují i historici. „V novém Red Flagu se projeli už i prezidenti Francie, Austrálie nebo Koreje. Jsou to luxusní auta a myslím, že se dostanou znovu na špičku,“ doplnil kurátor muzea automobilů Luo Wen-jou.

Čína: návrat k výrobě luxusních aut
Máte Red Flag? Jste někdo!
„Německé a japonské vozy jsou tady všude. Málokdo má typicky čínské auto, takže pokud ho máte, jste někdo. Lidé už nechtějí stále jenom Mercedes nebo BMW,“ vysvětlil jeden ze zákazníků Liou Čeng.
Čínská vláda chce ve svém novém programu značce Red Flag výrazně pomoci. Politici a úředníci mají postupně nahradit svá Audi a Volkswageny právě touto značkou. Stát pro ně údajně uvolnil až 16 miliard dolarů, za které by měl nakoupit asi 5 milionů vozů.