U Meinla mohli Češi na počátku tisíciletí nakupovat ve více než sedmdesáti pobočkách. Spotřebitele obchod lákal na slogan Levněji už to nejde. Jenže v roce 2005 se ukázalo, že levněji to jde - a řetězec skoupila konkurence.
Po osmi letech se teď ale značka do České republiky vrací - ovšem se zcela odlišnou strategií. Místo supermarketu otevírá v Praze obchod s luxusními potravinami. Cílit chce hlavně na ty zákazníky, kteří jsou ochotni si za zboží připlatit.
Meinl přitom není jediným řetězcem, se kterým už se Češi rozloučili. Po přelomu tisíciletí se trh začal čistit a odcházely jeden za druhým. Logo Julius Meinl vystřídal žlutomodrý Albert. Carrefour a Edeku koupilo Tesco. Delvita se změnila na Billu a loga obchodů Plus se přelepila na Penny Market.
V Česku funguje několik set velkých hypermarketů, které mají rozdělené čtyři velcí hráči. Maloobchodní síť je ještě hustší. V provozu je až 10 tisíc obchodů po celé republice.
Úspěšná je stále i Jednota - tedy spotřební družstva ve svazu COOP. Ta zásobují spotřebním zbožím hlavně venkovské obyvatelstvo. A daří se také čistě regionálním řetězcům, jako je třeba jihomoravská Brněnka. Maloobchodů s krokodýlem ve znaku už je v okolí moravské metropole přes dvě stovky.
