Praha – Tuzemský výrobce nealkoholických nápojů Kofola koupil společnost Mangaloo, která v 17 barech nabízí čerstvé ovocné a zeleninové šťávy, saláty či polévky. Se značkou UGO tak Kofola má dohromady už 37 fresh barů a stává se lídrem trhu, který na rozdíl od segmentu krabicových džusů v Česku roste.
Kofole zachutnaly čerstvé džusy, stala se jedničkou na trhu
Kofola vstoupila na trh čerstvých ovocných šťáv už začátkem loňského roku. Tehdy převzala síť rodinných fresh barů UGO juice. Stamiliony investovala také do výroby čerstvých džusů v pet lahvích. Kolik nyní zaplatila za Mangaloo, obě strany tají.
Prodeje krabicových džusů vyráběných převážně z koncentrátu v Česku v posledních letech výrazně klesají, naopak trh s čerstvými šťávami rychle roste. Sítě UGO a Mangaloo jen za poslední rok spotřebovaly suroviny za 40 milionů korun, předloni to bylo o osm milionů méně, před čtyřmi roky o 15 milionů méně.
Společnost Mangaloo založili v roce 2006 podnikatelé Michal Kreuter a Martin Cepr. Za posledních šest let síť více než zdvojnásobila počet svých poboček z osmi na 17. Obrat firmy se pohybuje okolo 100 milionů korun.
Skupina Kofola patří k nejvýznamnějším výrobcům nealkoholických nápojů ve střední a východní Evropě. Skupina má ve čtyřech zemích celkem sedm výrobních závodů a zaměstnává přes dva tisíce lidí. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola.