Předškoláci se mění v kuchaře: Nenáviděný hrášek je pak hned chutnější

Děti se učí samy vařit zeleninu (zdroj: ČT24)

Dvě třetiny dětí v mateřských školách nejedí zeleninu. Důvodem je podle nutričních terapeutů to, že ji neznají z domova. Proto startuje nový projekt, ve kterém přímo do školek vyrážejí kuchaři a děti učí připravovat jednoduché zeleninové pokrmy. Kuchaři ukáží jejich přípravu ve dvacítce pražských škol, pak se přesunou i do dalších krajů.

Pokud se malých předškoláků zeptáte na nejoblíbenější svačinu, pak jmenují tousty, rohlík s medem či housku s máslem. Zelenina ale mezi oblíbenými pokrmy chybí. 

Kuchař Albert Hauptmann to chce změnit přímo ve školce: „Já už mám připravené takové dýňové pyré, které jenom děti zamíchají s tvarohem. Namletá cizrna a potom je tady grilovaná paprika,“ popisuje ingredience. 

Děti ve školce sice běžně nad hráškem nebo špenátem ohrnují nos, jenže když si vaří samy, je to jiný případ: „Co si uvaří samy, tak i rády sní. Takže vím, že když přinesou recept domů, tak rodiče donutí pomazánku připravit,“ dodává nutriční terapeutka Dana Šímová. 

Plná třída malých kuchařů
Zdroj: ČT24

Návod je to i pro kuchaře, kteří ve školce vaří každý den. Ideálně by pak zeleninu měli méně vyhazovat. Zatím totiž děti zeleninové nedojídají a vracejí: „Pro kuchařky je to zbytečná práce a pro rodiče zbytečné výdaje,“ dodává Tomáš Cimbálník z Asociace zřizovatelů školních jídelen.

Uložit