
O registrační značky na přání je stále velký zájem
Největší zájem o značky na přání byl hlavně ze začátku, kdy se lidé báli, aby si vybraný název nezaregistroval někdo jiný. Nejčastěji si je pořizují v Praze a ve středních Čechách. Naopak nejméně jich zatím chtěli řidiči z Vysočiny a Karlovarska.
Značky na přání používají vedle jednotlivců i firmy. Na dva luxusní autobusy si je dala například společnost, která jezdí každý den do Švýcarska a zpět. Autobusy mají ve značce místo směsice čísel a písmen název společnosti. „Kamkoli přijedou, tak vždy vzbudí pozornost,“ uvedl majitel Nobless Line Petr Čáp.
Značku na přání má i výrobce psacích potřeb z Českých Budějovic. Své produkty z velké části vyváží a dal je proto na auta pro zahraniční hosty. „Má to svoji výhodu. V případě, že stojí někde na parkovišti, tak je triviální auto poznat,“ vysvětluje generální ředitel Koh-i-noor Vlastislav Bříza.
Značka na přání musí mít osm znaků u auta a sedm znaků u motorky. Podle mluvčího ministerstva dopravy Zdeňka Neusara na ní nesmí být ani žádné hanlivé nebo rasově nenávistné výrazy.