Nová smlouva s O2 vyřeší problémy v krizové komunikaci

Praha - Ministerstvo vnitra vyřeší problémy s krizovými telefony tak, že si jejich uživatelé budou od července moci zvolit sami telefon a tarif. Jde především o členy integrovaného záchranného systému, pracovníky ministerstev nebo krajů a obcí. Stále ale platí, že přednostní spojení budou mít ti, kteří využívají společnost Telefónica. Smlouva zajistí lepší přednostní spojení lidem, kteří se spolu musí domlouvat při mimořádných událostech.

Telefónica O2 změnou smlouvy reagovala na problémy s mobilními přístroji, které se projevily před dvěma lety při jarních povodních. Původní telefony tehdy nebyly spolehlivé a často se například samovolně vypínaly. Problémy s krizovými telefony se ukazují i v současnosti. „Na technické nedokonalosti přístrojů i absenci telefonního signálu opakovaně upozorňují obce i krajská samospráva,“ prohlásila mluvčí kraje Vysočina Jitka Svatošová.

Nová smlouva řeší informační podporu účastníků krizové komunikace a nově i předávání údajů o stavu sítě mobilního operátora v případě výluk nebo havárií. Smlouva navazuje na starší dohodu, platnou do 30. června letošního roku, která zajišťovala dodávku služeb a mobilních telefonů pro účastníky krizového řízení. „Starostové si budou moci zvolit telefon i tarif, který jim vyhovuje a krizové telefony zajistí to, že bude přednostní spojení při vzniku mimořádné situace,“ uvedl ředitel Hasičů kraje Vysočina Drahoslav Ryba.

O změně budou současní uživatelé krizových telefonních čísel informováni. Pracovníci krizových štábů mají krizové telefony od roku 2002 za symbolickou jednu korunu.