Praha - Ministerstvo vnitra vyřeší problémy s krizovými telefony tak, že si jejich uživatelé budou od července moci zvolit sami telefon a tarif. Jde především o členy integrovaného záchranného systému, pracovníky ministerstev nebo krajů a obcí. Stále ale platí, že přednostní spojení budou mít ti, kteří využívají společnost Telefónica. Smlouva zajistí lepší přednostní spojení lidem, kteří se spolu musí domlouvat při mimořádných událostech.
Nová smlouva s O2 vyřeší problémy v krizové komunikaci
Telefónica O2 změnou smlouvy reagovala na problémy s mobilními přístroji, které se projevily před dvěma lety při jarních povodních. Původní telefony tehdy nebyly spolehlivé a často se například samovolně vypínaly. Problémy s krizovými telefony se ukazují i v současnosti. „Na technické nedokonalosti přístrojů i absenci telefonního signálu opakovaně upozorňují obce i krajská samospráva,“ prohlásila mluvčí kraje Vysočina Jitka Svatošová.
Nová smlouva řeší informační podporu účastníků krizové komunikace a nově i předávání údajů o stavu sítě mobilního operátora v případě výluk nebo havárií. Smlouva navazuje na starší dohodu, platnou do 30. června letošního roku, která zajišťovala dodávku služeb a mobilních telefonů pro účastníky krizového řízení. „Starostové si budou moci zvolit telefon i tarif, který jim vyhovuje a krizové telefony zajistí to, že bude přednostní spojení při vzniku mimořádné situace,“ uvedl ředitel Hasičů kraje Vysočina Drahoslav Ryba.
O změně budou současní uživatelé krizových telefonních čísel informováni. Pracovníci krizových štábů mají krizové telefony od roku 2002 za symbolickou jednu korunu.