Dálnice D8 by mohla vést železničním koridorem

Teplice - Ministerstvo životního prostředí nesouhlasí s návrhem, podle kterého se má opuštěná trať u Děčína využít jako dálniční přivaděč. Naopak prosazuje, aby takzvaná "Kozí dráha" z Děčína do Novosedlic na Teplicku prošla modernizací.

Trať, která není v provozu poměrně krátkou dobu, měla posloužit k snadnému silničnímu propojení Děčína s dálnici D8. Ministerstvo dopravy odmítá spekulace, že provoz byl zastaven, aby výměna kolejí za asfalt snadno prošla.

Ministerstvo životního prostředí je přesvědčeno, že provoz na tratí má budoucnost. Vlaky by měl dokonce jezdit každou hodinu. Zastupitelé některých částí Děčínska ovšem vidí znovuobnovení trati, jako nesmyslné. „Hovoříme zde o pravidelném využívání a já takového zájemce v této chvíli neznám,“ rozhořčuje se starosta Děčína Vladislav Raška (ODS).

Zastánci železnice jsou přesvědčeni, že vlaky může na trať znovu vrátit Ústecký kraj, samozřejmě až po volbách. „Pevně věřím, že ke změně na kraji dojde a že tam skutečně přijdou lidé, kteří si přepravu objednají,“ říká starosta Obce Telnice Jaroslav Doubrava (NEZ).

Ministr dopravy už zastáncům trati vyšel trati vstříc a slíbil, že o budoucnosti takzvané Kozí dráhy se rozhodne, až budou na kraji noví radní. Ministerstvo dopravy v obnovení pravidelného provozu na trati příliš nevěří, gentlemanskou dohodu se starosty ale rozhodně dodrží.