Trať a kolejiště dnes ráno převzali technici SŽDC kolem sedmé hodiny. „Prohlídkou jsme zjistili, že je v horším stavu, než se původně očekávalo. Proto jsme posunuli i odhad zprovoznění tratě,“ vysvětlila Kodysová.
Do dnešního rána na místě tragické nehody, která si vyžádala sedm lidských životů, pracovali dělníci, kteří z místa odstraňovali zbytky zřícené ocelové a betonové konstrukce. Demoliční práce prováděla firma ODS - Dopravní stavby Ostrava.
Na místě se pracovalo v nepřetržitém provozu. K bourání dělníci používali velkokapacitní bagry se speciálními bouracími kladivy a hydraulickými nůžkami na stříhání ocelové konstrukce. Odklízecí práce nepřetržitě koordinoval vždy jeden technik společnosti ODS - Dopravní stavby Ostrava. Neustále byl na místě i zástupce SŽDC.
V současné době místem tragické srážky vlaky jezdí s pomocí dieselových lokomotiv po dvou kolejích. Po trati zatím nejezdí pendolina. To působí problémy řadě cestujícím, kteří využívají náhradní autobusovou dopravu. Podle Kodysové pendolina tratí budou jezdit až po úplném zprovoznění trati. „Není možné, abychom trakční vedení obnovili nad jednou tratí,“ vysvětlila.