Hotel nechtěl ubytovat baťůžkáře - zaplatí za to desítky tisíc

Karlovy Vary - Jeden z luxusních hotelů v Karlových Varech odmítl v červnu ubytovat hosty, protože se mu nezdáli dostatečně na úrovni. Recepční argumentoval tím, že je hotel plný, ačkoliv tomu ve skutečnosti tak nebylo. Jenže baťůžkáři byli převlečení kontroloři České obchodní inspekce (ČOI) - a hotel musí za diskriminaci zákazníka zaplatit pokutu v řádu několika desítek tisíc korun. Informuje o tom dnešní Právo.

„Chtěli jsme ubytování na období filmového festivalu. Reakce byla okamžitá s tím, že hotel je plný. Tak jsme zkoušeli další termín. Tentokrát na podzim, v září nebo v říjnu. Odpověď však byla stejná. Takže to už se kolegové prokázali služebním průkazem a z ubytovací knihy zjistili, že kapacita hotelu na uvedené termíny nebyla vyčerpaná,“ popsal zástupce vedoucího karlovarského inspektorátu ČOI František Škaryd.

Ředitelka Grandhotelu Pupp Andrea Pfeffer Ferklová

„To je dost nehorázné chování. Že někdo nepřijede k hotelu limuzínou nebo na sobě nemá značkové oblečení, ještě přece neznamená, že nemá peníze. Klientovi s batůžkem nikdy neřekneme, aby šel pryč,“ prohlásila.

Podle něho inspekce nyní odeslala provinilé firmě písemné vyhotovení správního řízení včetně výše sankce. Jméno hotelu stejně jako přesnou výši pokuty nechtěl říci. „Dokud nebude správní řízení v právní moci, nemohu tyto údaje zveřejnit,“ vysvětlil.

K uložené pokutě pouze uvedl, že jde řádově o desítky tisíc korun. Hotel, který vlastní obchodní společnost ovládaná cizinci, má nyní dvě možnosti - buď chybu uzná a pokutu ihned zaplatí, nebo se může odvolat k ústřednímu inspektorátu ČOI.