V Praze byla prodloužena tramvajová trať do Radlic

Praha - Cestující pražské MHD se od zítřka budou moci svézt po nové tramvajové trati do Radlic v Praze 5. Nové, o půl kilometru delší spojení nevede k bytové zástavbě, ale k novému sídlu banky. A právě kvůli jejím pracovníkům se mění i linka tramvaje, která sem bude jezdit - to s nelibostí nesou ostatní cestující.

Hlavní město za peníze z evropských fondů trať opravilo a prodloužilo až k metru, k novému sídlu banky ČSOB. Zrealizovala tak rekonstrukci, která byla naplánována 15 let, obratiště tramvaje uprostřed rušné ulice po tuto dobu totiž nevyhovovalo bezpečnostním normám.

I když vedení města stále mluví o potřebě zapojit do dopravních projektů také soukromý kapitál. V případě trati do Radlic s ČSOB o možnosti spolufinancování ani jednalo. Organizátor veřejné dopravy ale zaměstnancům banky přitom přináší hned další benefit - navýšení počtu vagonů tramvajových souprav. Jde na to ale šalamounsky, prohazuje linky, které sem budou jezdit. „Dochází k záměně linky šest a sedm, je toho důvodu, že linka 7 má dva vozy, to znamená, že je kapacitnější, než linka 6," vysvětluje mluvčí společnosti Ropid Filip Drápal.

Cestujícím ale změny vadí. „Do Radlic jezdila vždycky linka, která spojovala radlice s centrem a to linka 7 v žádném případě není," říká jeden z obyvatel Radlic.

Zároveň s výstavbou nové trati se opravovala také ulice Radlická, počet jízdních pruhů ale zůstal stejný, takže se na ní i nadále budou tvořit kolony. 20 tisíc aut denně by odtud měla odvést až Radlická radiála, která se napojí na městský okruh. Ta se ale nezačne stavět dřív než za dva roky.