Řidiči jedoucí z Horšovského Týna do Domažlic mají kratší cestu

Horšovský Týn (Domažlicko) - Řidiči směřující z Horšovského Týna do Domažlic si mohou zkrátit cestu o deset minut a nemusí jezdit po hlavním tahu z Plzně do Draženova. Otevřela se jim za 30 milionů korun rekonstruovaná silnice druhé třídy ve směru na Blížejov. Na semaforech, kde doprava odbočuje do centra Horšovského Týna, zatočí doleva do kopce a vyjedou po nové kilometr dlouhé vozovce, uvedl krajský radní Miroslav Jaroš.

„Silnice byla v dezolátním stavu zejména po výstavbě kanalizace. Město tam za devět milionů korun vybudovalo chodníky a přeložili jsme sítě. Vylepšil se také přejezd přes koleje,“ řekl starosta Horšovského Týna Josef Holeček. Na horizontu na kopci vznikl kruhový objezd, který zpomaluje vjezd automobilů od Domažlic.

Silnice II/193, na kterou dal kraj 22 milionů korun, je velmi využívaná. Denně po ní projede přes 6000 vozidel do hmotnosti 7,5 tuny. Jde o jednu z nejzatíženějších silnic druhé třídy v kraji. „Cesta od nás do Domažlic je po ní o šest kilometrů kratší. Využívají ji všichni, po hlavním tahu Plzeň - Domažlice téměř nejezdíme,“ řekl Holeček. Kamiony na ní ale odbočit nemohou. Musejí pokračovat po silnici první třídy až na draženovský kruhový objezd, který je vyvede do Domažlic.

Za minulé tři roky postavil kraj a město v Horšovském Týně nový kruhový objezd ve směru na Bělou nad Radbuzou a Bor a průtah městem jako součást rekonstrukce náměstí. Obě akce stály shodně zhruba 20 milionů Kč. Příští rok by se měla začít z evropských peněz budovat nová čtyřkilometrová silnice na Novou Ves a Srby (II/197), která dále pokračuje na Bělou nad Radbuzou. Jde o akci zhruba za 100 milionů korun.

Nový úsek silnice čeká v příštích letech pokračování od značky Horšovský Týn až do Domažlic, což je zhruba sedm kilometrů. Krajská rada dále nedávno schválila přípravu obnovy celé silnice II/193, což je zhruba dalších sedm kilometrů. „Teď se začne zpracovávat projekt, kraj se bude snažit o peníze z evropského programu ROP,“ řekl Jaroš. Náklady na rozšíření vozovky s novým povrchem, výškové změny a narovnání zatáček odhadl mezi 200 až 300 miliony Kč. Komunikace se napojí na plánovaný severovýchodní obchvat Domažlic.