Praha 4 chce spolupracovat s firmou ROPID na změnách MHD

Praha - Městská část Praha 4 požádala Regionálního organizátora pražské integrované dopravy (ROPID) o spolupráci. ROPID by měl odložit plánované změny hromadné dopravy v této části hlavního města a začít vytvářet koncepci spolu s Prahou 4. Novinářům to dnes řekl zástupce starosty Prahy 4 Martin Hudec. S dopravní firmou se městská část, která má k některým z desítek úprav námitky, musí podle Hudce dohodnout do ledna 2009.

S chystanými změnami zastávek či autobusových linek v Praze 4, 11 a 12 přišel ROPID v září. Cílem je zpřehlednění a zjednodušení MHD či zkrácení intervalů na páteřních linkách v ranní špičce na šest minut. Například spojení Prahy 4 a Prahy 5 by mělo zlepšit protažení linky 170 z Jižního Města po trase 118, která má být zrušena. Posílení by se měla dočkat linka 139 prodloužením linky 157 z Kačerova na Želivského. To sebou ale nese odklon, zkrácení nebo úplné zrušení některých linek. Původně k tomu mělo dojít 14. prosince, poslední termín byl podle mluvčího firmy ROPID Filipa Drápala stanoven na březen 2009.  

„Na zastupitelstvu jsme zvážili to, že by bylo lepší celý proces nastartovat tak, aby městská část byla u toho procesu od začátku. To znamená, aby nám firma ROPID teď znova předložila jakési zadání s tím, že městská část si toto zadání samozřejmě doplní o své priority a toto zadání jim 18. prosince odsouhlasíme na zastupitelstvu - nebo samozřejmě neodsouhlasíme,“ řekl Hudec.

Páteřní linky autobusů by mohly protínat celé město

Materiály by zároveň prostudovaly odborné komise a městská rada. Městská část také požaduje veškeré údaje a průzkumy vytíženosti autobusů, ze kterých podnik vycházel. „Se všemi městskými částmi jednáme a pokoušíme se dohodnout nějaké rozumné řešení tak, aby bylo akceptovatelné pro všechny,“ řekl v této souvislosti Drápal.

Zastupitelstvu Prahy 4 se podle Hudce zamlouvá koncepce páteřních linek autobusů protínajících celé město v pravidelných intervalech. S firmou ROPID ale diskutovalo například o dostupnosti sídliště Novodvorská. Požádalo ji o vypracování vytíženosti linek mezi Lhotkou a stanicí Jílovská. „Tenhleten průzkum nám ukázal, že bude-li opatření fungovat tak, jak je navrženo, tak to vyjde. Ale s firmou ROPID jsme například ve sporu o to, že si myslíme, že za nějakých okolností - zablokují-li se autobusy linky 198 na Barrandovském mostě, nebo kdekoliv jinde v nějaké zácpě, tak to samozřejmě přestává fungovat,“ vysvětlil Hudec.

Městská rada nesouhlasí s plánovaným zrušením zastávek Rosečská, Nad Rybníky a Vavřenova. Chce také, aby ROPID zvážil nutnost zrušit linku 182. Po třech a šesti měsících po zavedení změn podle Hudce přijde vyhodnocení úprav.