Pojišťovny chtějí vytlačit od nehod pirátské odtahovky

Praha - Dopravní nehody bude od prvního ledna příštího roku zřejmě řešit jednotné asistenční centrum. Podle dnešního vydání deníku E15 se na vzniku takzvaného nehodového centra pojišťoven dohodly Česká asociace pojišťoven (ČAP) spolu s Policií ČR a Ředitelstvím silnic a dálnic, aby tak vytlačily "pirátské" odtahové a asistenční služby. Ty připravují pojišťovny a jejich klienty ročně o desítky milionů korun. Pojišťovny považují aktivity nesmluvních asistenčních služeb, které vyjíždějí na místa nehod, za velký problém. Nesmluvní asistenční služby často předražují své služby.

„Dolaďují se poslední aspekty smlouvy,“ řekl deníku šéf Ředitelství služby dopravní policie Leoš Tržil. Dosud je praxe taková, že k nehodě může vyjet jakákoliv odtahová či asistenční služba, tedy i ta, která nemá smlouvy s pojišťovnami. Tito takzvaní crash-hunteři často zvyšují pojišťovnám ceny služeb, a tím je připravují ročně o desítky milionů korun, řekl deníku zdroj z trhu. „Pirátské“ odtahovky přitom často dostávají informace o nehodách přímo od policistů. Podle Tržila je nehodové centrum jedno z opatření, které by mělo výrazně eliminovat korupci. Na činnost nového nehodového centra nebude podle jeho tvůrců potřeba přijímat zvláštní předpis.

Po zavedení nehodového centra účastníci nehody zavolají na linku 158, operační jednotka policie je přepojí na call centrum ČAP a to pošle na místo smluvní asistenční službu. „Pojišťovny budou mít na odtah stanovený limit, který budou muset dodržet. Naším cílem je, aby po nehodě nebyl dlouho narušen plynulý dopravní provoz a aby byla auta co nejrychleji odtažena,“ doplnil Jaroslav Zvára, koordinátor realizace Jednotného systému dopravních informací pro ČR.

Na činnost nového nehodového centra nebude podle jeho tvůrců potřeba přijímat zvláštní předpis. Podle Michala Šimona z ČAP jde pouze o technický projekt, který zjednoduší účastníkům nehody řešení vzniklé situace. „Zájmem pojišťoven samozřejmě je, aby nehodu řešila asistenční služba, se kterou má smlouvu, většinou z povinného ručení,“ dodal Zvára.

Dvěma největšími asistenčními firmami na trhu jsou SOS Assist, která jezdí pro Českou pojišťovnu, a Global Assistance, která poskytuje služby Kooperativě a České podnikatelské pojišťovně, napsal deník.