Policie stíhá opilého výpravčího, měl skoro dvě a půl promile

Benešov - Opilého výpravčího odhalili zaměstnanci Českých drah ve stanici Bystřice u Benešova. Muž měl v krvi skoro dvě a půl promile alkoholu. Dráhy s ním okamžitě ukončily pracovní poměr. Navíc ho stíhá policie a za ohrožení provozu může jít až na tři roky za mříže.

Podobné namátkové kontroly výpravčích probíhají pravidelně, bývá jich až pět tisíc do měsíce. Ta dnešní v Bystřici u Benešova ale neskončila nulou na displeji, ale naopak: odhalila pracovníka, který byl v silně podnapilém stavu. „Čím to vzniklo a co ho k tomu vedlo, jsme se od něj zatím nedozvěděli. Jeho hladina alkoholu byla tak vysoká, že nám neodpovídal na dotazy,“ konstatoval přednosta provozního obvodu Benešov u Prahy Karel Červenka. „Policisté u muže provedli dechovou zkoušku a elektronický přístroj muži naměřil hodnotu 2,3 promile,“ informovala o výsledku dechové zkoušky mluvčí benešovské policie Zuzana Stránská.

Opilý výpravčí, kterému zbývaly necelé čtyři roky do penze, byl okamžitě postaven mimo službu a dráhy s ním ukončily pracovní poměr. „Takoví lidé nemají v řízení provozu železniční dopravy co pohledávat,“ zdůrazňuje mluvčí Českých drah Ondřej Kubala.

Dráhy ročně provedou až sedmdesát tisíc kontrol. Po dnešní zkušenosti z Bystřice u Benešova je chtějí ale ještě více zintenzivnit a zpřísnit. „Budou následovat další dechové zkoušky, další namátkové kontroly zaměstnanců v provozu,“ slibuje Ondřej Kubala.

Minimálně ke zpoždění vlaků na trati Praha - České Budějovice, možná ale také k vážnému ohrožení provozu na železnici, mohlo dojít při službě opilého výpravčího. „Pokud by například úplně opilý odpadl pod stůl, tak se doprava zastaví. Na semaforech se totiž rozsvítí červená, protože nikdo zabezpečovací zařízení nebude obsluhovat,“ vysvětluje možná nebezpečí Ondřej Kubala.  

A právě za trestný čin ohrožení pod vlivem návykové látky by mohl jít výpravčí až na tři roky do vězení. Policie ho dnes kvůli jeho podnapilosti nemohla vyslechnout. Na stanici se má proto dostavit zítra.