Lidovečtí kandidáti pro eurovolby budou viset na plotech

Praha - Lidovci představili první část své kampaně pro volby do Evropského parlamentu. V rámci projektu Ploty nabízejí členové KDU-ČSL své ploty a průčelí domů k umístění stranických volebních billboardů a plakátů. Lidovci tak chtějí využít toho, že je jejich členská základna nejsilnější na domácí scéně, KDU-ČSL má více členů než ODS nebo ČSSD. První plakáty dnes pověsili lídři pro eurovolby Jan Březina a Zuzana Roithová na improvizovaný plot v pasáži paláce Charitas na Karlově náměstí v Praze.

Lidovci připravují pro eurovolby v porovnání s velkými stranami skromnou kampaň, na kterou vyčlenili asi pět milionů korun - tedy asi desetinu toho, co velké strany. Kromě akce Ploty počítá KDU-ČSL i s nákupem billboardových ploch. Oba lídři se také vydají na kole po Česku, voliče chtějí oslovit na trase z Břeclavi do Přimdy.

Strana také před volbami oprášila starou myšlenku na omezení výdajů politických stran při předvolebních kampaních. „Budeme to chtít, nebo rádi bychom měli takovouto normu. Aby to nebyla soutěž peněz, ale skutečně soutěž programů, osobností,“ řekl ve čtvrtek předseda KDU-ČSL Jiří Čunek.   

Na omezení nákladů na kampaň se před volbami do sněmovny v roce 1998 shodly všechny parlamentní strany kromě republikánů. Strop byl stanoven na 30 milionů korun a součástí dohody byl i zákaz billboardů a televizní reklamy. Hlavní příčinou omezení nákladů zřejmě bylo, že se některé strany v předchozích volbách v roce 1996 značně zadlužily.

Europoslanec Jan Březina:

„Co může být modernějšího, než přímá komunikace s našimi členy prostřednictvím takových záležitostí, jako je YouTube nebo Facebook. My máme s tímto adresným obracením se na členskou základnu dlouhé zkušenosti."