Dopravní společnost vznikla v roce 1995 a jejími vlastníky jsou radnice obou měst. Vyšší podíl drží Zlín, který na uhrazení loňské ztráty přispěje zhruba 13,5 miliony korun, zbylé zhruba dva miliony zaplatí Otrokovice.
Aby DSZO ztrátu vzniklou provozováním MHD snižovala, věnuje se i dalším činnostem, mimo jiné opravárenství, prodeji materiálu nebo reklamní činnosti. Z výsledků auditu podle primátorky vyplývá, že v hospodaření společnosti už není možné výrazně šetřit. „Pokud jsou tam rezervy, jsou velmi malé, v řádu spíše statisíců,“ uvedla.
Komise, která o financování DSZO rozhodne, začne podle Ondrové pracovat v nejbližší době. Kromě jednorázového zdražení jízdenek nebo navýšení dotace podle ní připadá v úvahu i kombinace obou řešení. Nyní stojí jednosměrná dvacetiminutová jízdenka ve zlínské aglomeraci devět korun, základní dvousměrné jízdné 17 korun.
Tržby DSZO se pravidelně pohybují kolem 150 milionů korun, v posledních letech se ale pravidelně prohlubuje její ztráta. Se ziskem skončila naposledy v roce 2004. V roce 2007 její ztráta činila téměř 10 milionů korun. Zatímco loňskou ztrátu města podniku uhradí, s penězi vydanými v předchozích letech se musí DSZO rozloučit definitivně, protože další zpětné dotace již města neplánují.