„Šesté změny územního plánu nastartují další akce. Očekávám, že se mi plán podaří prosadit v letošním roce. Současný stav není optimální,“ řekl náměstek. Autobusové nádraží by se jednou mohlo přiblížit k vlakovému nádraží do areálu bývalého lihovaru.
„Je samozřejmě na městě, aby se soukromým investorem podmínky vyjednalo a podařilo se mu prosadit i svoje zájmy,“ řekl Krejčíř.
O lihovar se zajímal irský investor, ale sešlo z toho. V současné ekonomické situaci Krejčíř neočekává, že by se kapitál na přestavbu lihovaru našel v nejbližší době.
Současné autobusové nádraží provozuje ČSAD Bus Chrudim. Podle ředitele firmy Jaromíra Paula je dostatečně velké. Prostor je využívaný z poloviny, na zbylé části parkují autobusy. Ovšem s moderně vybaveným hradeckým nádražím se srovnávat nedá.
„Pokud se bude někdy nádraží stěhovat, znamenalo by to náklady možná ve stovkách milionů korun. A to naše společnost nemá,“ řekl Paula. Dodal také, že firma letos žádné investice nechystá. V Pardubicích společnost na službách (například za průjezd autobusů) utrží asi tři miliony korun, zisk je kolem jednoho milionu korun.