„Těším se na novou práci. Se svými spolupracovníky chci pokračovat v úspěšném směřování DB,“ vyjádřil se Grube po svém zvolení.
V čele společnosti se bude muset nejprve vypořádat s aférou, která stála místo Mehdorna. Odboráři, kteří s vedením drah vedli vleklé spory, ho obvinili, že je nechal sledovat a kontroloval i jejich e-mailové schránky.
Německé dráhy jsou největším železničním dopravcem v Německu. Vlastní 92 procent akcií nákladního dopravce Railion a jejich dceřiné firmy DB Fernverkehr a DB Regio zajišťují dálkovou, resp. regionální dopravu na většině tratí. Přestože především v regionální dopravě mají v Německu stále větší slovo soukromníci, DB zajišťuje největší část výkonů i v této oblasti. V dálkové dopravě má na území Spolkové republiky Německo pouze mizivou konkurenci. DB spravují prostřednictvím dceřiné společnosti DB Netz i železniční infrastrukturu, podle zákona ale musí bez obstrukcí pustit na koleje i konkurenční dopravce.