„Plzeň-Stříbro je zcela novou tratí ve stávající stopě. Mezi Kozolupy a Pňovany vznikla dvoukolejná trať o délce 11 kilometrů, což výrazně zvýšilo kapacitu trati,“ řekl mluvčí SŽDC Pavel Halla. Největší stavební části jsou kromě zdvojkolejnění most mezi zastávkou Plzeň-Zadní Skvňany a stanicí Plzeň-Křimice a silniční podjezd pod tratí v Pňovanech. Na čtyřech přejezdech, které v zrekonstruovaném úseku zůstaly, bylo zvýšeno zabezpečení. V Pňovanech se přejezd zrušil. Ve stanicích Křimice, Kozolupy, Pňovany a Vranov a na pěti zastávkách jsou bezbariérové přístupy, zastřešení a ozvučení nástupišť a navigace pro osoby se sníženou schopností orientace.
Stavba přišla na 4,4 miliardy korun, z toho 61 procent dala Evropská unie, 140 milionů Kč město Plzeň a zbytek Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI). Řekl to investiční náměstek plzeňského SŽDC Jaromír Pešek.
Další zrekonstruované části trati Praha – Plzeň – Cheb budou dokončeny v roce 2011. Nejvýraznější stavby, kterými mají být zcela nové trati mezi Prahou a Berounem a mezi Rokycany a Plzní, však ještě nevznikají. Ejpovické tunely mezi Rokycany a Plzní by se měly začít stavět příští rok, tunel pod Barrandovem potom v roce 2012. Po skončení všech staveb by cesta z Prahy do Plzně měla trvat 34 minut, o hodinu rychleji než dnes. Jízda z Plzně do Chebu bude trvat krátce přes hodinu, oproti současnému stavu bude asi o dvacet minut rychlejší.
Koridor Praha – Cheb má podle šéfa SŽDC Jana Komárka nejvyšší prioritu ze železničních staveb v Česku.