„Pro SFDI jsou všechny akce na III. a IV. koridoru prioritní, finanční prostředky jsou víceméně zajištěné. Stavby by neměly být nijak kráceny,“ tvrdí Kreuter. Fond s ministerstvem financí připravují rozpočet fondu na rok 2010 s výhledem do roku 2012. Konkrétní akce by tam měly být zařazeny do pololetí.
Všech sedm staveb na III. koridoru, ze kterých jsou už čtyři zahájené a jedna skončena, jsou financovány z evropského Operačního programu Doprava. SFDI plní funkci finančního manažera OP Doprava, současně zajišťuje také národní zdroje, které jsou doplněny úvěrem od Evropské investiční banky.
Podle generálního ředitele investorské Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Jana Komárka nebudou tím, co rozhodne o realizaci staveb, peníze Evropské unie, ale množství peněz, které Česko potřebuje ke kofinancování evropských fondů, což nejsou malé prostředky. „A právě do těchto národních peněz v dalších letech dneska prakticky nevidíme,“ dodal.
Koridor je prioritou kvůli důležitosti napojení na okolní železniční systém i proto, že právě na tyto stavby má ČR šanci získat peníze z EU. Po dokončení III. koridoru se má zkrátit doba cesty z Prahy do Chebu z 3,5 hodiny na 1,5 hodiny, z Prahy do Plzně na 35 minut, což je polovina oproti současné cestě autobusem.
Technicky i finančně nejnáročnější bude stavba Praha-Beroun za 33 miliard korun. Má být zahájena v roce 2012. Podle Komárka je reálná etapa Plzeň-Rokycany, která má začít příští rok, úseky Rokycany-Zbiroh a Zbiroh-Beroun už jsou zahájeny. Na podzim 2007 začala stavba části Planá-Cheb, která má skončit v červnu 2011. O měsíc dříve má být hotový úsek Stříbro-Planá.