Rakouské autokluby doporučují podjet Taury na autovlaku

Vídeň – Objet zácpy, které se pravidelně vytvářejí před dálničním Tauernským tunelem v Rakousku, je možné autovlakem. Použít ho doporučují rakouské autokluby, které doufají, že se tak fronty alespoň trochu zkrátí. Loňským "rekordem" byla totiž 35 kilometrů dlouhá řada aut a letos situaci může ještě více komlikovat stavba před tunelem. Autovlak jezdí pod tauernským masivem kyvadlově, celá cesta, která zahrnuje objížďku, cestu vlakem a návrat na původní dálnici, trvá dvě hodiny. Spoje jezdí po hodině, ve vytížených termínech se jejich interval zkracuje na půlhodinu.

Na autovlak, který provozují Rakouské spolkové dráhy (ÖBB), lákají řidiče i reklamy v rádiu. Na autovozech lze spatřit osobní auta, některá i s karavany, cestující ale sedí v patrových osobních vozech, s jakými se cestující setkají na regionálních vlacích po celém Rakousku.

Před vlakem se sice stejně jako před dálničním tunelem tvoří fronty, jsou ale nesrovnatelně kratší. „Opravdové zácpy se tu tvoří jen výjimečně, bylo to třeba letos v zimě, kdy byla řada silnic uzavřena kvůli lavinám,“ uvedl Christoph Posch, mluvčí ÖBB pro Korutany.

Reportáž Jana Moláčka (zdroj: ČT24)

Za přepravu osobního auta i s posádkou vybírají dráhy 17 eur, tedy asi dvakrát více, než se platí za průjezd dálničním tunelem.