Vlaky z Prahy do Zruče už letos nepojedou

Čerčany – Přímé rekreační vlaky, které o víkendu jezdí z Prahy přes Čerčany do Posázaví, kde končí ve Zruči nad Sázavou, resp. ve Světlé nad Sázavou, již letos nepojedou. Cestující z osobního vlaku 9207, který jezdí v sobotu ráno z Prahy do Světlé, musí v Čerčanech přestoupit do jiné soupravy. V opačném směru je osobní vlak 9206 a spěšný vlak 1834 mezi Čerčany a Prahou zcela odřeknut. Cestující se musí v Čerčanech namačkat do rychlíků jedoucích z Českých Budějovic a Tábora. Mezi Čerčany a Zručí, resp. Světlou, jsou rekreační spoje (Os 9207, 9206 a Sp 1834) vedeny motorovou soupravou. Obvyklé patrové modrošedé vagony se zřejmě letos na této trati již neobjeví. Důvodem nepohodlí, které díky tomu cestující zažívají, je rekonstrukce železniční stanice Čerčany.

V Čerčanech, které dosud platily za nepřehledné nádraží postavené do oblouku, mají zatím jedno nové nástupiště, u kterého zastavují vlaky mířící z Prahy do Benešova, z Benešova do Prahy a také spoje na trať tzv. dolního Posázavského Pacifiku, které jezdí do Prahy přes Vrané nad Vltavou. Spoje mířící do Zruče či Světlé po trati známé jako horní Posázavský Pacifik odjíždějí z provizorního nástupiště. Kolejiště v Čerčanech je nyní rozkopáno tak, že je zručská trať zcela izolována.

Rekonstrukce čerčanské stanice je součástí optimalizace IV. železničního koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Ve stanici vzniknou ostrovní nástupiště a kolejiště by mělo být po dokončení prací přehlednější. I nepřehlednost čerčanského kolejiště byla jednou z příčin předloňské nehody rychlíku a elektrické jednotky, při níž zahynul strojvedoucí.