Okradený zákazník žádá zrušení zfalšované smlouvy

Hradec Králové - Nečekaný problém musí řešit manželé Navrátilovi z Hradce Králové. Přišla jim faktura od firmy Euphony, aby zaplatili za telefonické hovory. Ty už přitom jednou uhradili, a to firmě O2, se kterou mají řádnou smlouvu. Manželé tvrdí, že žádnou jinou smlouvu s dalším operátorem nikdy nepodepsali. Podle nich se jedná o jasný podvod a žádají zrušení zfalšované smlouvy.

Operátor Euphony vyzval zaskočeného pana Navrátila, aby zaplatil za červnové telefonické rozhovory. Ten to rezolutně odmítl a vyžádal si kopii smlouvy, kterou měl s firmou údajně v březnu podepsat. „Žádnou smlouvu jsem nikdy nepodepsal, manželka také ne. Na smlouvách jsou zfalšované podpisy, které nejsou ani mé, ani mé manželky,“ říká František Navrátil. „O žádné smlouvě nevím, stejně jako můj manžel. Nic jsem nepodepisovala,“ dodává paní Marie Navrátilová.  

Prodejce Euphony, který měl smlouvu s Navrátilovými uzavřít, je označen pouze kódem. Překvapivě vyplnil i rodné číslo pana Navrátila a znal i číslo jeho inkasa SIPO. Pana Navrátila další nepříjemné zjištění čekalo na poště. Chtěl zjistit, zda si už operátor peníze z účtu SIPO bez jeho vědomí nestrhnul. „Ta částka na faktuře, co mi přišla v červenci, mi byla stržená,“ konstatuje po návštěvě pošty.  

Reportáž Vlastimila Weinera (zdroj: ČT24)

Pan Navrátil se na centrále firmy Euphony v Praze domáhal zrušení smlouvy, kterou označil za falešnou. Jeho úsilí bylo neúspěšné. „Pokud má zákazník jakékoli podezření o pochybení ze strany obchodního zástupce či společnosti, je potřeba zaslat písemnou reklamaci. Bez tohoto dokumentu nemůžeme zahájit reklamační řízení, natož smlouvu zrušit,“ vysvětluje Kateřina Váchová ze společnosti Euphony. „Já jsem jim tvrdil, že jsem nic neuzavřel, proto nemám co reklamovat. Hodnotím to jako podvod,“ uzavírá pan Navrátil.

Pan Navrátil se obrátil na policii se žádostí, aby případ vyšetřila. Prozatím stále čeká na výsledek.