Spoj Brno-Přerov za necelou hodinu? Po roce 2012 se přiřítí rychlovlaky

Brno – V roce 2012 by na železničním koridoru mezi Brnem a Přerovem měly začít práce, které trať upraví pro dvousetkilometrovou rychlost vlaků. Dosud je v Česku maximální povolená rychlost pro soupravy 140 kilometrů v hodině – na rychlejší jízdu nejsou uzpůsobené ani železnice a dosud ani vozový park Českých drah. Po modernizaci zmíněného úseku by se cestující mohl z Brna do Přerova dostat za padesát minut. Táž cesta dnes trvá necelou hodinu a půl.

Správa železniční dopravní cesty se chystá postavit dvě koleje a celou dráhu modernizovat. „Na trati nesmí být jakékoliv úrovňové křížení, tzn. žádný přejezd, musí se vyřešit zastávky, protože není možné při této rychlosti projíždět zastávkou, na které by byli cestující - zpětný ráz větru by je z nástupišť smetl. Řeší se např. i oplocení tratě,“ řekl mluvčí ministerstva dopravy Jakub Ptačinský.

Podle tiskového mluvčího SŽDC panují na trati ideální podmínky pro její proměnu v moderní spoj evropského rázu. „Nabízela se ideální možnost pro narovnání oblouků, pro zvýšení traťové rychlosti nebo sklonových poměrů. Při vyšší rychlosti platí také vyšší nároky a co do zabezpečovací a sdělovací techniky byla tato trať také ideální,“ doplnil mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Reportáž Luboše Rosího (zdroj: ČT24)

České dráhy se tak snaží vyjít vstříc i zahraničním dopravním společnostem. Německé soupravy jezdí rychlostí až 300 kilometrů v hodině, rakouské až 200 kilometrů. Zvláště pro spoj mezi Rakouskem a Polskem je modernizace části trati mezi Brnem a Ostravou přínosem. Dosud se totiž vlaky mezi Brnem a Přerovem pohybovaly rychlostí mezi 70 a 80 kilometry v hodině.