Největší skupinu tvoří řidiči, kteří dosáhli dvou bodů. Dvanáct bodů, tedy maximální počet, už nasbíralo 918 žen a 19 900 mužů. Z celkového počtu registrovaných řidičů je to 0,3 procenta. Nejvíce řidičů, kteří dosáhli 12 bodů, je ve věku 22 let. Celkem je jich podle statistiky 1018, což je jedno procento evidovaných řidičů v tomto věku.
Čísla ukazují, že bodový systém, svou preventivní roli úspěšně plní. Podle údajů z centrálního registru 88 procent řidičů, kteří obdrželi nějaký bod, se již dále minimálně po dobu jednoho roku nedopouští žádného prohřešku proti silničnímu zákonu a jsou jim odečteny čtyři body.
Od loňského 1. září je také možné projít takzvaným školením bezpečné jízdy. Školení mohou absolvovat řidiči, kteří nemají více než deset bodů, úspěšné absolvování školení jim umaže tři body. Školením ke konci července prošlo 1354 řidičů.
Bodů má být víc
Bodový systém v Česku funguje od července 2006, tedy tři roky. Senátoři letos v červenci v prvním čtení podpořili novelu silničního zákona, ve které se počítá se zvýšením maximální bodové hranice z dvanácti na osmnáct bodů. S novelou nesouhlasí ministr dopravy Gustáv Slamečka ani šéf dopravní policie Leoš Tržil. Navýšení trestných bodů podle nich žádné zlepšení na silnicích nepřinese. Novela však podle Tržila přináší i pozitivní změnu - časově omezené předjíždění kamionů na dálnici.
