Relativní komfort, který nabízejí cestujícím rychlíkové vozy, bude na Orlicku od prosince minulostí, zůstane zachován pouze jeden spoj denně. Rychlíky z Prahy a Hradce Králové, které svými častými zastávkami mezi Týništěm nad Orlicí a Letohradem fungují i jako zrychlené regionální spoje, jezdí dnes každé dvě hodiny. Střídají se se zastávkovými spoji, které vyjíždějí z Týniště a jedou do Letohradu a ve špičce je doplňují ještě vložené vlaky, které jednou za hodinu vozí cestující z Týniště do Doudleb nad Orlicí.
Příští rok bude končit v Doudlebech mnohem více vlaků, zejména ale spěšné vlaky z Hradce Králové, které tam budou navazovat na zkrácené rychlíky z Prahy. Ne vždy ale bude v Doudlebech navazovat spoj dále na Letohrad – například mezi devátou ráno a polednem nic nepojede. Odpoledne bude situace již lepší, spěšné vlaky budou mít přípoje a přímé osobní vlaky zůstanou zachovány. V opačném směru vznikne dopoledne mezera mezi vlakem přijíždějícím do Doudleb v osm ráno a v jedenáct dopoledne.
Situace se tak zkomplikuje především pro lidi dojíždějící ze Žamberku či některé z obcí, kde zastavují nynější rychlíky, do Hradce Králové nebo Prahy. Dráhy ovšem budou moci nasadit vlaky s menší kapacitou, dnešní pětivozové rychlíky s kapacitou asi pro 300 lidí totiž často působí prázdné. Zrušení přímých vlaků zkomplikuje také cestu z Hradce Králové do Letohradu.
Naopak z Prahy do Letohradu je možné dostat se rychleji přes Pardubice a Ústí nad Orlicí. Trasa přes Hradec s novým jízdním řádem ztratí svoji hlavní výhodu přímých spojů. I kvůli rychlosti bude změněno vedení přímého rychlíku do polské Vratislavi. Ten bude nově jezdit pouze jednou denně (odpoledne) a začínat bude v Pardubicích. Cesta z Prahy do Vratislavi nebo Kladska se tak zkrátí zhruba o hodinu, přibude ale přestup.