Vedení městské části se plány magistrátu nelíbí. „Buď se dohodneme na úplném odstranění, anebo se dohodneme na úseku Práchnerova–Pod Kotlářkou,“ řekl Jančík. Podle něj se Praha 5 bude snažit pruh zrušit hlavně kvůli obyvatelům Cibulky, Motola, Buďánky a dalších částí města, do kterých je nutné jet Plzeňskou ulicí. Počet automobilů se v nich sice nezvětšil, ale průjezdnost se zkomplikovala, řekl radní Vojtěch Zapletal.
Praha 5 ale zřejmě při jednání s magistrátem, které má proběhnout příští úterý, zřejmě neuspěje. Hlavní město se totiž v souvislosti s Evropským týdnem mobility zavázalo k přijetí trvalých opatření, která dopravu ve městě zklidní. Mezi ně patří podle radního Radovana Šteinera i vyhrazené tramvajové a autobusové tratě.
Magistrát vyčlenil zvláštní jízdní pruh pro MHD, taxislužby a cyklisty na Plzeňské od ulice U Trojice po Práchnerovu v roce 1999. V polovině letošního srpna ho prodloužil až po ulici Pod Kotlářkou, tedy o 1 350 metrů.