V Brně se pro auta otevřel nový podjezd v Sokolově ulici

Brno - Po dvou letech se opět motoristé dostanou z jihovýchodní do jihozápadní části města přes Sokolovu ulici, která byla kvůli opravám uzavřena. Výměna železničního přejezdu za podjezd podle studií zvýší intenzitu dopravy o třetinu na 9 000 aut denně. Snížení hluku z dopravy mohou obyvatelé okolních domů očekávat až v roce 2015, kdy se má otevřít jižní spojka velkého městského okruhu, uvedla Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Podjezd vede pod frekventovaným železničním koridorem Brno-Břeclav, z něhož odbočuje lokální trať na Střelice.

Stavba stála 412 milionů korun a zahrnuje čtyři železniční a jeden silniční most. Dokončení podjezdu se oproti původním plánům opozdilo zhruba o rok, kvůli problémům s výkupy pozemků a stěhování strojírenské firmy.

Podle modelových propočtů odborníků by mělo novým podjezdem v Sokolově ulici projet v obou směrech kolem 9 000 aut denně. „Pro obyvatele této oblasti Brna nastane zlepšení až poté, co bude postavena plánovaná spojka velkého městského okruhu mezi ulicí Kšírovou a Heršpickou,“ řekl brněnský primátor Roman Onderka. Spojka za asi 1,3 miliardy Kč má být hotova kolem roku 2015, intenzita dopravy v Sokolově ulici se má pak snížit o polovinu.

Projekt původně počítal s tím, že auta budou po Sokolově ulici i nadále jezdit přes koleje a pod tratí povede chodník pro pěší a úzká komunikace pro sanitní a hasičské vozy. Po jednáních s představiteli města a Jihomoravského kraje ale SŽDC projekt upravila. Ulice Sokolova by měla v budoucnu fungovat jako náhradní cesta do Brna v případě zablokování dálnice D1.