Na trase musí vzniknout například čtyři mosty, které překlenou nejen železniční trať, ale i několik místních vodních toků. Náročnost stavby umocňuje ochranné pásmo perlorodky říční, které vznikne v asi 300 metrů dlouhém úseku u hranic, a vybudována tam bude například nová dešťová kanalizace.
Stavba obchvatu uleví především městu Hranice, kde se po otevírání nových přechodů s Německem zvyšuje několik let dopravní zatížení. Podle hranického starosty Jana Hýbla první průzkumy po otevření přechodu v Ebmathu loni ukázaly, že Hranicemi projíždělo navíc přibližně 600 vozidel. Pak byl otevřen další přechod v Krásňanech.
Tuto stavbu považuje za strategickou i ašský starosta Dalibor Blažek. Podle něj se nemůže Ašský výběžek bez odpovídající dopravní infrastruktury dále rozvíjet. V průběhu uplynulých dvou desetiletí vznikly v regionu čtyři hraniční přechody. Rostoucímu dopravnímu zatížení ovšem zatím neodpovídají silnice druhé a třetí třídy. Aš usiluje například o druhou etapu obchvatu a právě o napojení na Adorf, ale zatím není jasné, kdy by se s realizací této stavby mělo začít.