„Provádíme modernizaci našeho vozového parku a investujeme do budoucna. Získají na tom především naši zákazníci,“ uvedl ředitel technické sekce DB Volker Kefer. Nové Talenty na trase Drážďany–Riesa–Lipsko nahradí stávající patrové soupravy s lokomotivou a řídícím vozem z 90. let, které mají na danou trasu příliš velkou kapacitu a navíc začínají stárnout.
Jednotky Talent 2 jsou nízkopodlažní plně průchozí elektrické jednotky, které představil Bombardier loni na výstavě Inno Trans v Berlíně. DB si jich již objednaly více než sto a k vidění tak budou na řadě regionálních tratí v celém Německu.
Německé dráhy investují do vozového parku asi miliardu eur ročně. Kromě nákupů nových vozidel investují také do rekonstrukcí starých vozidel. Část jejich dálkových vagonů byla vyrobena v 70. či 80. letech, po renovaci ale splňují veškeré současné požadavky na mnohahodinové cesty vlakem.
Výraznou obměnu vozového parku je možné sledovat také například v Rakousku, kde se objevují nové soupravy Railjet, nebo na Slovensku, kde jsou i na rychlících stále častěji k vidění zrekonstruované vozy s novými sedačkami a klimatizací.