Předpokládané náklady na tuto velkou rekonstrukci se pohybují kolem 18 miliard korun. „Předpoklad opravy všech těch úseků je do deseti let,“ uvedla mluvčí ŘSD Martina Vápeníková.
Podle ministra dopravy Gustáva Slamečky ještě není rozhodnuto, jaký bude způsob financování, zda konvenční, nebo zda se využije projekt PPP.
„Jako první krok bychom chtěli tuto dálnici rozšířit o zhruba jeden metr z každé strany, nebo ve středním dělícím pásu tak, abychom mohli při rekonstrukci povrchu dálnice vždy zachovat průjezdnost dva plus dva jízdní pruhy,“ řekla Vápeníková. „Jde o to, aby plánované uzavírky byly udělané chytře a kvalitně,“ podotkl dopravní expert Robert Šťastný.

František Lehovec a Robert Šťastný v pořadu Události, komentáře
František Lehovec a Robert Šťastný v pořadu Události, komentáře
UK 8.10
Reportáž Luboše Rosího
Plánují se dva dvacetikilometrové úseky za rok a stavba by podle ŘSD měla začít v roce 2010. Například v Mirošovicích přibude asi metrový pás silnice na každé straně. Prvním upravovaným úsekem bude část mezi Větrným Jeníkovem a Velkým Meziříčím. Třípruhu se ale na většině dálnice D1 řidiči ještě dlouho nedočkají.
Podle Vápeníkové tam není zpracovaná studie o vlivu na životní prostředí a budou se muset vykupovat pozemky, problém je i s dálničními mosty, bude to i finančně velmi náročné.
Kromě relativně krátkého useku v okolí Prahy by se podobného luxusu v podobě tří standardních a jednoho odstavného pruhu v každém směru mohli řidiči na D1 nejdříve dočkat v okolí Brna. Stavba třicetikilometrového rozšíření by tam mohla začít už v příštím roce. Pokud vše půjde bez problémů, tak by mohla být hotova do konce roku 2015.
