Zřejmě nejznámější je videoklip Přemluv bábu herců Marthy Issové a Jiřího Mádla, který vyvoval vlnu kontroverze a odstartoval diskuzi o generační propasti starých a mladých Čechů. Na internetu už se objevila i řada parodií tohoto klipu, jednu dokonce natočila Strana zelených jako součást své kampaně.
Další iniciativou, která nedoporučuje volit konkrétní stranu, je projekt Máš hlas, tak ho použij, který nabádá k účasti ve volbách. Nápad se zrodil při posezení několika přátel v hospodě, kterým vadilo, že rok od roku klesá počet mladých lidí, kteří dorazí k volebním urnám. Na Facebook proto vyvěsili humorný klip a založili i webové stránky. Úspěch iniciativy překvapil i její autory, za pět dní navštívilo stránky skoro 70 tisíc lidí. „Záměrně se s žádnou politickou stranou spojovat nechceme, už jenom proto, že ti lidé v týmu mají rozdílné politické preference. A také jsme nikoho nechtěli ovlivňovat,“ vysvětluje jeden z iniciátorů Ondřej Obluk.

Reportáž Olgy Málkové
Další kampaň také neradí, koho volit, ale jak volit. Jde o projekt Defenestrace2010.cz, který vyzývá voliče, aby na kandidátních listinách dávali své preferenční hlasy lidem na konci kandidátek, a tím poslali do sněmovny nové tváře. Iniciativu založil jaderný fyzik František Janouch. „Prostě vyměníme větší část Parlamentu a dáme šanci někomu jinému. Jak říkám, horší, než to je, to být nemůže,“ podotýká Janouch.
Za podobnými projekty stojí většinou studenti, lidé z reklamní branže, intelektuálové nebo umělci. Například hudebníci David Prachař a František Soukup už zítra představí hudební klip, který má mladé lidi přivést k volbám. „Když hlasujeme jako šílení, když jde Superstar a podobné pořady, tak proč jsou nám jedno volby a necháme lidi, kteří do politiky jdou, aby nás potom další čtyři roky ovládali,“ podotýká Soukup.
Jak upozorňuje mediální analytik Miloš Čermák, Facebook umožnil lidem více komunikovat a více probírát určitá témata. A že se politika stala tématem, je prý nezpochybnitelné. Postupně se tak u nás projevuje trend, který v USA už znají. Vždyť první, kdo naplno využil potenciál sociálních sítí v kampani, byl americký prezident Barack Obama.